Just another WordPress.com site

Blur Transition

Bu dersimizde ActionScript 2.0 kullanarak Blur Transition yapmasını öğreneceğiz.

Adım 1:

İlk olarak yeni bir dosya açalım ve File/İmport/İmport to Stage komutu ile istediğimiz bir resmi alalım.( Kısayol:Ctrl+R )

https://i0.wp.com/resim.sanalkurs.net/uploads/1_440.jpg

Adım 2:

Daha sonra yeni bir movie clip açalım ve içerisine import ettiğimiz resimi istediğimiz boyutlarda atalım.( mc_resim )

https://i0.wp.com/resim.sanalkurs.net/uploads/2_373.jpg

Adım 3:

Ardından mc_resim i sahneye alalım ve instance name’i mc_resim yapalım.

Adım 4:

Aşağıdaki gibi actions adında yeni bir layer oluşturalım ve kilitleyelim.

https://i0.wp.com/resim.sanalkurs.net/uploads/3_313.jpg

Adım 5:

Actions layerinin 1.framesine aşağıdaki kodu ekleyelim.


import flash.filters.BlurFilter;
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.Strong;

var totalBlur:Number = 8;
var noBlur   :Number = 0;

var blur:BlurFilter = new BlurFilter(totalBlur, totalBlur, 3);
mc_resim.filters     = new Array(blur);


var blurTween:Tween;
mc_resim.onRollOver = function() {
	blurTween = new Tween(blur, "blurX", Strong.easeOut, blur.blurX, noBlur, 1.0, true);
	blurTween.onMotionChanged = function() {
		blur.blurY = blur.blurX;
		mc_resim.filters = new Array(blur);
	}
}

mc_resim.onRollOut = function() {
	blurTween = new Tween(blur, "blurX", Strong.easeOut, blur.blurX, totalBlur, 1.0, true);
	blurTween.onMotionChanged = function() {
		blur.blurY = blur.blurX;
		mc_resim.filters = new Array(blur);
	}
}

Başka bir derste görüşmek üzere esen kalın.

Kaynak dosyayı indirmek için tıklayın

Yorum bırakın